Słoneczka


 

TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Rozwijanie mowy
 i myślenia

Rozwijanie umiejętności matematycznych

Rozwijanie mowy
 i myślenia

Zajęcia plastyczno - techniczne

Rozwijanie mowy
 i myślenia

Zajęcia muzyczno - rytmiczne

Ćwiczenia gimnastyczne

Zajęcia plastyczno - techniczne

Ćwiczenia gimnastyczne

Zajęcia muzyczno- rytmiczne

 

 

 

Zajęcia przygotowujące do nauki języka angielskiego
12:30-13:00

 

Zajęcia przygotowujące do nauki języka angielskiego
12:30-13:00
 

 

 

 

 

 

 

Program własny
„Od gier planszowych do królewskiej gry
 w szachy”

13:00-13:30

Program własny
„Kolorowy świat małych artystów”

13:00-13:30

 

 

Pobierz gazetkę 
z aktualnościami 
grupowymi

kliknij

 

Na poniższy adres można przysyłać prace dzieci
lub zdjęcia z nauki w domu

pmnrzoi13@gmail.com

Z góry dziękuję!

 

__________________________________________________

<< poprzednia strona 1 2 361 62 63 następna strona >>

News: Wtorek 20.04.2021r

       Napisany przez sloneczka 2021-04-20 09:57:24 CEST

Wtorek 20.04.2021r.
  „Moja ulubiona zabawa ruchowa”

1.      Poranna rozgrzewka wg animacji i piosenki : https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

2.      „Chodzenie pod dyktando” – zabawa matematyczno-ruchowa– dziecko wykonuje polecenia rodzica, np.:

  • Zrób trzy kroki w przód
  • obróć się w lewo
  • kucnij
  • wstań
  • tupnij prawą nogą,
  • zróbtrzy kroki w prawo
  • podskocz
  • zróbdwa kroki w tył itp.

3.      Dzień na sportowo:

Przygotuj wygodny strój do ćwiczeń dla siebie i dziecka. Zachęcamy, by dziecko ubrało
się samodzielnie. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń zachować bezpieczeństwo.

Wykonaj z dzieckiem wiosenne ćwiczenia gimnastyczne:

4.      "Słońce i deszczyk":biegajcie po pokoju lub podwórku.
Na hasło mamy: "słońce!" zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę.
Na hasło: "deszcz!" przykucnijcie i schowajcie głowy.

5.      "Bocian"– chodźcie i wysoko unoście kolana.
Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę?

6.      "Kokon motyla" -  dziecko owija mamusię/tatusia długim szalem lub kocem.
Potem mamusia/tatuś owinie dziecko https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png

7.      Po ćwiczeniach zaplanujcie wspólnie rodzinny relaks, np. spacer do lasu lub parku.


 

:: 0



News: 16.04.2021

       Napisany przez sloneczka 2021-04-15 21:12:32 CEST

Witam Was Kochani  smile.gif
Dziś będziemy mówić o tym jak dbać o nasze środowisko i oszczędzać pieniądze.

Zaczynamy dzień od waszych ulubionych zabaw paluszkowych. Co dają zabawy paluszkowe?
* Wierszyki wzbogacają słownictwo dziecka, wpływając na rozwój mowy.
* Pogłębiają więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem.
* Uczą podstaw komunikowania się — naprzemienności, która jest podstawą dialogu.
* Pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, co małym dzieciom często przychodzi z trudem.

Niewątpliwą zaletą tych zabaw jest to, że możemy bawić się nimi wszędzie, nie potrzeba specjalnego miejsca, aby je przeprowadzić. Dzięki temu mogą się okazać bardzo przydatne w podróży, w poczekalni u lekarza, czy też wszędzie tam, gdzie nie mamy zabawek.

Jednak najważniejsze w wypadku zabaw paluszkowych jest to, że dzięki zabawnej formie wierszyków i prostej możliwości zilustrowania ich gestem, zarówno dzieciom, jak i dorosłym dostarczają wiele radości.
 1. „Rzeczka“
Płynie, wije się rzeczka        Dziecko zwrócone do nas plecami                        Rysujemy na plecach dziecka linię         falistą
Jak błyszcząca wstążeczka,
Tu się srebrzy, tam ginie,        delikatnie drapiemy je po plecach, wsuwamy palce za kolnierz.
A tam znowu wypłynie.        Przenosimy dłóń pod pachę dziecka i szybko ją wyjmujemy.

Woda w rzeczce przejrzysta,
Zimna, bystra i czysta,
Biegnąc mruczy i szumi,
Ale kto ją zrozumie?

Tylko kamień i ryba
Znają mowę tę chyba,
Ale one, jak wiecie,
Znane milczki


2.Jak dbając o środowisko i oszczędzać pieniądze  rozmowa rodzica z dzieckiem:
- Zakręcamy wodę, jak myjesz zęby, bo masz już wodę w kubeczku.
My mamy dużo wody , ale jest wiele miejsc na Ziemi, gdzie jej brakuje. Nie można marnować wody bez potrzeby.
– Żywności też nie można marnować. Trzeba kupować tyle, ile się zje i nakładać na talerz też tyle, ile dasz radę zjeść.
-i pamiętaj o gaszeniu światła, gdy wychodzisz ze swojego pokoju, bo energię też trzeba oszczędzać.

2. Przygotuj dowolne materiały recyklingowe
Nie wszyscy  wiedzą, że ze śmieci można wyczarować wiele niebanalnych zabawek, które sprawią dużo radości całej rodzinie w trakcie tworzenia.  To tylko kilka przykładów. Do tworzenia kreatywnych i niesamowitych zabawek możemy wykorzystać wszystko co znajdziemy w domu. Pomysłowość i twórczość nie znają granic!
Plastikowe zakrętki – jeśli uzbieramy ich odpowiednio dużo można je wykorzystać do układania liter lub cyfr, a gdy przykleimy do nich magnesy zabawa będzie jeszcze ciekawsza. Dzieci mogą segregować zakrętki według kolorów lub układać zakrętkowe obrazy. Wykorzystać możemy je również do stworzenia własnej gry memory z kolorami, literami lub cyframi. Świetnie sprawdzą się do przygotowania ludzików, węża czy łódeczek. Zbieranie nakrętek to przede wszystkim wspaniały sposób na to, aby zachęcić dzieci do pomagania innym oraz dbania o środowis
Plastikowe butelki – po wodzie, sokach, mleku czy nawet po płynie do płukania (oczywiście odpowiednio przygotowane do użytku – dokładnie umyte i wyparzone). Z butelek można wyczarować praktycznie wszystko – różnego rodzaju zwierzęta, domki, samoloty, samochody, ludziki, wazony i różne stworki.
3. Głębokie oddechy na zakończenie – wciagamy powietrze nosem, wypuszczamy ustami. ☺

:: 0



News: Zajecia 16 kwietnia 2021r

       Napisany przez sloneczka 2021-04-15 18:07:58 CEST

Witajcie Drodzy Przyjaciele Natury!

To już ostatnie nasze wspólne zajęcia, które poświęcone są naturze. Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie, jak dbając o środowisko oszczędzać pieniądze.

Aby lepiej zrozumieć, na czym to wszystko polega, jak zwykle przygotowałem dla Was kilka zadań.

Obejrzyj film pt. „Dbaj o naturę. To się podwójnie opłaca”. https://drive.google.com/file/d/1g7C8wQuUF0-ChU36Ups8LB8BNpV4j6Kh/view?usp=sharing

Słuchanie opowiadania:

Pewnego letniego dnia Kubuś spacerował po parku wśród bawiących się dzieci. Z powodu upału bardzo chciało

mu się pić. W pewnym momencie zauważył kiosk z napojami. Podszedł do sklepiku i kupił sobie wodę. W tej samej chwili do sklepiku podeszła dwójka dzieci. Kubuś podsłuchał ich rozmowę.

- Ale dzisiaj gorąco! – rzekł chłopiec.

- Mogłabym chyba wypić całą beczkę – odpowiedziała dziewczynka.

- Hej! – wtrącił do rozmowy Kubuś – woda gasi pragnienie!

- Tak! Cześć, jestem Maks, a to jest Zosia.

- Jestem Kubuś!

- Wiecie, że ilość wody ma wpływ na cenę produktu? – zapytała Zosia.

 

Zadaniem dzieci jest rozkodowanie dwóch dróg i odpowiedzenie na pytanie jaki wpływ na cenę jabłek ma ilość deszczu. Po wykonanej pracy nauczyciel tłumaczy, że jeśli spadnie więcej deszczu, jest więcej owoców i warzyw. W związku z tym ich ceny są niższe i więcej pieniędzy zostaje w portfelach. Kiedy deszczu jest mniej, zbiory są również mniejsze, a ich cena wzrasta - zatem w portfelu zostaje mniej pieniędzy.

Wykonaj kartę pracy nr 1 zgodnie z instrukcją na karcie. https://drive.google.com/file/d/1UisxerneU5rPj8No2aNKnTJm4NJc7KzC/view?usp=sharing

Gdy bohaterowie wypili wodę, zaczęli się rozglądać w poszukiwaniu żółtego kosza na plastikowe odpady. Znaleźli

jeden pojemnik na śmieci, wokół którego leżało ledwie nadgryzione jabłko i nawet nietknięta bułka.

- Zobaczcie, jak ludzie marnują jedzenie! – krzyknął Kubuś.

- To straszne! – zareagował Maks, który od razu przypomniał sobie sytuację z rana – Mama mówiła mi, że nie wolno  wyrzucać jedzenia!

- A co możemy zrobić z tym, czego nie jesteśmy już w stanie zjeść? – zapytała zmartwiona Zosia.

- Jedzenie, które zostaje zawsze można spróbować jakoś wykorzystać - powiedział Kubuś.

- A tak, moja mama z ziemniaków, które zostały robi na drugi dzień kopytka – zreflektował się Maks.

- Jedno jest pewne, wyrzucanie jedzenia to tak naprawdę wyrzucanie pieniędzy – podsumowała Zosia.

- Masz rację – wtrącił Kubuś – przecież jedzenie musimy kupić, żeby je kupić musimy mieć pieniądze.

 

Wykonaj pomoc dydaktyczną nr 1 zgodnie z instrukcją umieszczoną na karcie. https://drive.google.com/file/d/1_PwTG9CRtWvJETwvNhoQwwp1MEVe1CJq/view?usp=sharing

Posłuchaj audiobooka pt. ”Masz to jak w banku”. https://drive.google.com/file/d/1obV17O9rYj_ZMnTV9D7gRIaqSrtv8Iae/view?usp=sharing

Przygotuj dowolne materiały recyklingowe (np. pudełko po chusteczkach,

plastikową butelkę), papier kolorowy, plastelinę, klej „Magik” oraz nożyczki i wspólnie z rodzicami zróbcie skarbonkę.

Przyda Ci się na pewno!

Wykonaj wyzwanie „Kubusiowego Przyjaciela Natury”

W wolnej chwili przygotuj z rodzicami wymyśloną potrawę wg stworzonego przepisu. https://drive.google.com/file/d/1GDChzCc35eYOKdMAcPl1HlihVrutyzOe/view?usp=sharing

Na koniec mamy dla Ciebie specjalny dyplom
"Kubusiowego Przyjaciela Natury". https://drive.google.com/file/d/1B_ZCK88OxtAs7LdLESesFKHmFc2TaguR/view?usp=sharing

Dziękuję Wam za udział w programie “Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Jestem z Was bardzo dumny! Mam też nadzieję, że dobrze się bawiliście a wszystko to, czego się dowiedzieliście, wykorzystacie w codziennym życiu. Dzięki temu nasza natura będzie w lepszej kondycji i z pewnością się odwdzięczy.

Miłej zabawy!

:: 0


<< poprzednia strona 1 2 361 62 63 następna strona >>