Motylki


 

Pobierz gazetkę 
z aktualnościami 
grupowymi

kliknij

Na poniższy adres można przysyłać prace dzieci
lub zdjęcia z nauki w domu

pmnrzoi13@gmail.com

Z góry dziękuję!

 

_________________________________________________

<< poprzednia strona 1 2 345 46 47 następna strona >>

News: Zajecia 16 kwietnia 2021r

       Napisany przez motylki 2021-04-15 18:08:24 CEST

Witajcie Drodzy Przyjaciele Natury!

To już ostatnie nasze wspólne zajęcia, które poświęcone są naturze. Dzisiaj odpowiemy sobie na pytanie, jak dbając o środowisko oszczędzać pieniądze.

Aby lepiej zrozumieć, na czym to wszystko polega, jak zwykle przygotowałem dla Was kilka zadań.

Obejrzyj film pt. „Dbaj o naturę. To się podwójnie opłaca”. https://drive.google.com/file/d/1g7C8wQuUF0-ChU36Ups8LB8BNpV4j6Kh/view?usp=sharing

Słuchanie opowiadania:

Pewnego letniego dnia Kubuś spacerował po parku wśród bawiących się dzieci. Z powodu upału bardzo chciało

mu się pić. W pewnym momencie zauważył kiosk z napojami. Podszedł do sklepiku i kupił sobie wodę. W tej samej chwili do sklepiku podeszła dwójka dzieci. Kubuś podsłuchał ich rozmowę.

- Ale dzisiaj gorąco! – rzekł chłopiec.

- Mogłabym chyba wypić całą beczkę – odpowiedziała dziewczynka.

- Hej! – wtrącił do rozmowy Kubuś – woda gasi pragnienie!

- Tak! Cześć, jestem Maks, a to jest Zosia.

- Jestem Kubuś!

- Wiecie, że ilość wody ma wpływ na cenę produktu? – zapytała Zosia.

 

Zadaniem dzieci jest rozkodowanie dwóch dróg i odpowiedzenie na pytanie jaki wpływ na cenę jabłek ma ilość deszczu. Po wykonanej pracy nauczyciel tłumaczy, że jeśli spadnie więcej deszczu, jest więcej owoców i warzyw. W związku z tym ich ceny są niższe i więcej pieniędzy zostaje w portfelach. Kiedy deszczu jest mniej, zbiory są również mniejsze, a ich cena wzrasta - zatem w portfelu zostaje mniej pieniędzy.

Wykonaj kartę pracy nr 1 zgodnie z instrukcją na karcie. https://drive.google.com/file/d/1UisxerneU5rPj8No2aNKnTJm4NJc7KzC/view?usp=sharing

Gdy bohaterowie wypili wodę, zaczęli się rozglądać w poszukiwaniu żółtego kosza na plastikowe odpady. Znaleźli

jeden pojemnik na śmieci, wokół którego leżało ledwie nadgryzione jabłko i nawet nietknięta bułka.

- Zobaczcie, jak ludzie marnują jedzenie! – krzyknął Kubuś.

- To straszne! – zareagował Maks, który od razu przypomniał sobie sytuację z rana – Mama mówiła mi, że nie wolno  wyrzucać jedzenia!

- A co możemy zrobić z tym, czego nie jesteśmy już w stanie zjeść? – zapytała zmartwiona Zosia.

- Jedzenie, które zostaje zawsze można spróbować jakoś wykorzystać - powiedział Kubuś.

- A tak, moja mama z ziemniaków, które zostały robi na drugi dzień kopytka – zreflektował się Maks.

- Jedno jest pewne, wyrzucanie jedzenia to tak naprawdę wyrzucanie pieniędzy – podsumowała Zosia.

- Masz rację – wtrącił Kubuś – przecież jedzenie musimy kupić, żeby je kupić musimy mieć pieniądze.

 

Wykonaj pomoc dydaktyczną nr 1 zgodnie z instrukcją umieszczoną na karcie. https://drive.google.com/file/d/1_PwTG9CRtWvJETwvNhoQwwp1MEVe1CJq/view?usp=sharing

Posłuchaj audiobooka pt. ”Masz to jak w banku”. https://drive.google.com/file/d/1obV17O9rYj_ZMnTV9D7gRIaqSrtv8Iae/view?usp=sharing

Przygotuj dowolne materiały recyklingowe (np. pudełko po chusteczkach,

plastikową butelkę), papier kolorowy, plastelinę, klej „Magik” oraz nożyczki i wspólnie z rodzicami zróbcie skarbonkę.

Przyda Ci się na pewno!

Wykonaj wyzwanie „Kubusiowego Przyjaciela Natury”

W wolnej chwili przygotuj z rodzicami wymyśloną potrawę wg stworzonego przepisu. https://drive.google.com/file/d/1GDChzCc35eYOKdMAcPl1HlihVrutyzOe/view?usp=sharing

Na koniec mamy dla Ciebie specjalny dyplom
"Kubusiowego Przyjaciela Natury". https://drive.google.com/file/d/1B_ZCK88OxtAs7LdLESesFKHmFc2TaguR/view?usp=sharing

Dziękuję Wam za udział w programie “Kubusiowi Przyjaciele Natury”. Jestem z Was bardzo dumny! Mam też nadzieję, że dobrze się bawiliście a wszystko to, czego się dowiedzieliście, wykorzystacie w codziennym życiu. Dzięki temu nasza natura będzie w lepszej kondycji i z pewnością się odwdzięczy.

Miłej zabawy!

:: 0



News: Uzależnienie od nowoczesnych technologii

       Napisany przez motylki 2021-04-15 17:59:36 CEST

Twoje dziecko coraz częściej domaga się od Ciebie możliwości korzystania
z laptopa czy smartfona? Jest niezadowolone, kiedy stawiasz na swoim i odmawiasz kolejnej rundy gry czy odcinka bajki w telewizji? I słusznie. Tablet, komputer czy telewizja to dla dziecka prosta, szybka, ale zarazem mocno atrakcyjna rozrywka. Internet jest częścią życia zwłaszcza dzieci.  Oczywiście stosowany mądrze nie jest zły, ale pamiętajmy, że granica jest bardzo cienka.

Czerwona lampka powinna się zapalić rodzicowi jeśli:

  • dziecko spędza większość wolnego czasu w internecie i robi to kosztem innych zainteresowań;
  • zaniedbuje obowiązki szkolne i rodzinne, bo ma coś ważnego do zrobienia w sieci;
  • zapomina o jedzeniu posiłków, a nawet nie wychodzi do toalety;
  • zrywa kontakty z rówieśnikami w realu;
  • nie umie powiedzieć ile czasu spędza w internecie albo okłamuje nas w tej sprawie;
  • z powodu internetu w domu wybuchają kłótnie i konflikty;

dziecko jest rozdrażnione lub wręcz agresywne, jeśli nie ma możliwości korzystania z sieci lub gdy staramy się ograniczyć czas spędzany przed komputerem

https://drive.google.com/file/d/1C6V67kGz0xIvvxbl85OD8sfewVvokFcM/view?usp=sharing

:: 0



News: 15.04.2021r

       Napisany przez motylki 2021-04-14 12:05:59 CEST

15.04.2021r Czwartek

KTO TUTAJ TAK NAŚMIECIŁ?

(POTRZEBNA KARTA PRACY DLA DZIECI NR 1)

Rodzic na kolejnych zajęciach z cyklu “Kubusiowi Przyjaciele Natury”  mówi, że zadaniem dziecka jest odgadnięcie tematu dzisiejszych zajęć. Następnie rozdaje kartę pracy nr 1, na której narysowany jest podwodny świat pełen śmieci. Pośród butelek, puszek, toreb foliowych, klapków ukryte są morskie stworzenia: ryby, meduzy, koniki morskie itp. Zadaniem dzieci jest odnalezienie zwierząt oraz pokolorowanie ich. W trakcie kolorowania rodzic pyta dziecko, jak myśli, czy zwierzęta dobrze czują się w takim otoczeniu? Po skończonym zadaniu rodzic pyta dzieci czy domyślają się jaki jest temat zajęć. Dziecko odpowiada, a rodzic pyta czy wie kto tak bardzo tu naśmiecił i wychwytuje odpowiedzi: „ludzie”, „każdy z nas”, „my”. Na zakończenie ćwiczenia rodzic wspomina, że każdego dnia ludzie na całym świecie wyrzucają tony niepotrzebnych rzeczy. W oceanach pływa ok. 150 mln ton plastikowych odpadów. W ciągu roku każdy z nas produkuje 300 kg śmieci to jakby wypchać po sufit duży pokój w Waszym mieszkaniu. To ogromna góra śmieci! Śmieci zalegają nie tylko w morzach, oceanach, rzekach, ale także w lasach i glebie. Szkodzą zwierzętom, roślinom i zdrowiu każdego z nas

Karta pracy

Morskie srtorzenia
https://drive.google.com/file/d/16ZBSZoc6MqFY6XFRqC5gGfNOYrKong87/view?usp=sharing

Rodzic mówi, że mamy różnego rodzaju śmieci i to, z jakiego rodzaju materiału są one zrobione zależy jak długo będą się rozkładać, czyli po ilu latach znikną. Niektóre śmieci nie znikną wcale. Rodzic podaje przykłady:

 • Gazeta - 2 - 4 tygodnie • Skórka od pomarańczy - 6 tygodni • Guma do żucia - 5 lat • Torebka plastikowa - 15-20 lat • Opona gumowa - 50- 80 lat • Puszka - 100-200 lat • Szklana butelka - 500 lat • Styropianowy kubek - nigdy

CO MOŻNA ZROBIĆ, ŻEBY ŚMIECI BYŁO MNIEJ?

(BURZA MÓZGÓW, POTRZEBNA KARTA PRACY DLA DZIECI NR 2) Rodzic mówi, że Kubuś przygotował wskazówki, które pomogą sprawić, aby na świecie było mniej śmieci. Następnie rodzic pisze na kartce: OGRANICZAJ, UŻYWAJ PONOWNIE, SEGREGUJ. Rodzic objaśnia poszczególne hasła: Ograniczaj - czyli używaj czegoś mniej, Używaj ponownie - zastanów się, czy nie możesz czegoś wykorzystać raz jeszcze, Segreguj - wyrzucaj do odpowiednich koszy. 2 3 4

Karta pracy

Ograniczaj uzywaj segreguj

https://drive.google.com/file/d/1u5F0B90C5hMiKZ6rqZtYFMVZRNjxemk0/view?usp=sharing

Smieciowisko

https://drive.google.com/file/d/13I9adkFbt__qq2Rg5tISF6FGs58fP5DZ/view?usp=sharing

A JAK SIĘ SORTUJE ŚMIECI?(POTRZEBNE ODPADY PRZYNIESIONE PRZEZ DZIECI, 6 PUDEŁEK OZNACZONYCH KOLOREM ŻÓŁTYM, NIEBIESKIM, ZIELONYM, BIAŁYM, CZARNYM I BRĄZOWYM LUB POMOC DYDAKTYCZNA NR 3 (KOSZE NA ŚMIECI) No właśnie, jak się sortuje śmieci - pyta rodzic? Następnie prosi dzieci, aby przygotowały odpady, które przyniosły ze sobą. Pyta z jakiego materiału są zrobione. Jeśli dzieci nie wiedzą, podpowiada. Mówi też, że segregacja śmieci polega na wyrzucaniu śmieci do odpowiednich koszy w różnych kolorach. Dlaczego? Ponieważ śmieci zrobione są z różnych materiałów. Następnie rodzic wyjaśnia zasady segregacji śmieci. Papierowe śmieci wrzucamy do kosza w kolorze niebieskim, metalowe i plastikowe do kosza żółtego, szkło do kosza zielonego (szkło przezroczyste do pojemnika białego, jeśli taki jest). Odpady biodegradowalne np. resztki jedzenia wyrzucamy do kontenera w kolorze brązowym. Do czarnego kosza wyrzucamy te odpady, których nie da się poddać recyklingowi i nie możemy ich wyrzucić do żadnego innego pojemnika np. opakowania po aerozolach. Następnie rodzicl prosi, aby dzieci wrzuciły przyniesione ze sobą odpady do odpowiednich pudełek. Jako podsumowanie rodzic wyjaśnia, że śmieci segreguje się po to, aby móc je potem przetworzyć na coś innego, co będzie można potem użyć. Na przykład z plastikowych butelek można zrobić polar lub nowe butelki, a z papieru - papier toaletowy lub papier na nowe książki. Dzięki temu śmieci nie zalegają, czekając, aż się rozłożą. Możemy im nadać drugie życie! Tak postępuje “Kubusiowy Przyjaciel Natury”! NR 3 - KOSZE NA ŚMIECI

Film „Segreguj śmieci. Co, gdzie i po co wyrzucamy”

https://drive.google.com/file/d/1jGobj70988MBCbEQm_HV5t3ADpLdKKPc/view?usp=sharing

Karta pracy

Segregacja kolorami
https://drive.google.com/file/d/13DWdpK9dlCQItknb80-s5PH5LnHuC0hU/view?usp=sharing

Karta pracy

Pokoloruj pojemniki
https://drive.google.com/file/d/1JTF2i01TPzEqIqwnfBQBTbn2UWOpWMVJ/view?usp=sharing

Na zakończenie rodzic  dziękuje dzieciom za wspólną zabawę oraz wręcza dzieciom wyzwanie „Kubusiowego Przyjaciela Natury” - EKO MEMORY do zagrania w domu wspólnie z rodzicami.

Memory
https://drive.google.com/file/d/1ujo9vDMTH6DfgDw3uzRottzbLzvusAgy/view?usp=sharing

 

 

 


 

:: 0


<< poprzednia strona 1 2 345 46 47 następna strona >>